8 Eylül 2009 Salı

Generic Host Process for Win32 Service Hatası!




Merhaba arkadaşlar,

Evimde Türksat Kablo Internet iletişimini tercih ediyorum. Kullandığım kablo modem tek ethernet portlu ve router özelliği olmayan bir modem. Yaklaşık 2 haftadır bilgisayarım çalışırken "Generic Host Process for Win32 Services bir sorunla karşılaştı ve kapatılması gerekiyor." hatası alıyorum. Önceleri bunun bir sürücü hatası olduğunu düşündüm çünkü bub hatayı verince ses kartım çalışmamaya başlıyordu. Ancak ses kartını yeniden kursam da bu hatayı vermeye devam etti.

Biraz araştırma yapınca Microsoft'un sitesinden bir yamanın gerekli olduğunu gördüm ve bu yamayı kurdum. Hatanın devam ediyor olması can sıkıcıydı. Daha derin araştırma yaptığımda sistem uzmanlarının Windows registiry dosyasında yapılması gereken 2 ayarı vurguladığını gördüm. Daha önceki denemelerim başarısız olduğundan bu ayarlara pek güvenemedim.



En sonunda forumlarda "Nuza Bilgisayar Copyright by Erdoğan" tarafından yazılmış bir programı buldum. Programı denemeye karar verdim çünkü ya format atacaktım ya da bu işe yarayacaktı. Program gerçekten işime yaradı ve sorun çözüldü. İnternet sayfasını bulamadığım Nuza Bilgisayar ve Erdoğan'a teşekkür ediyorum. Program kusursuz çalışıyor.

Sorun şuymuş:

  • Router özelliği olmayan modemlerde 139 ve 445 numaralı portlar açık olunca SVCHOST32.EXE dışarıdan ataklara savunmasız. NOD32 hariç diğer virüs yazılımları algılasa da bir şey yapamıyor.
  • Microsoft güvenlik düzeltmesi KB89439 yükleseniz de işe yaramıyor ancak yüklemeniz 1.adımı hallediyor.
  • 2. adımda Windows kayıt dosyasında şurada anlatılan ayarları yapmanız gerekiyor.
  • Ancak bu 2 işlem de bahsettiğim Nuza programıyla otomatik yapıldığından uğraşmanıza gerek yok.

Programı İndirmek için:

[09-003-generic-host-process.exe] 2,66 MBytes

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder