8 Eylül 2009 Salı

Landscape Objects (Renderinize börtü böcek)...

[AutoCAD 2007 ve öncesi sürümler]

Selamlar,

Render yazı dizisine bugün landscapeleri anlatarak devam edeceğim. Malzemelere de bir sonraki yazımda kaldığım yerden devam edeceğim.

İlk önce landscapeleri biraz tanıyalım. Landscape elimizde 2 boyutlu resmi bulunan bir nesnenin 3 boyutlu bir modelmiş kullanılmasına yarar. Örneğin aşağıdaki renderde bulunan çiçek, batarya ve tencere birer landscapedir. Landscapeler birer fotoğraftan ibaret olmalarına karşın kendi şekillerinde gölge yaratabilirler.

mapping

Şekil 1

Şimdi gelin hep beraber landscapelerin nasıl tanımlandığına bakalım.



Landscape komutunu çalıştırınca açılan Landscape Library penceresi yardımıyla kendimiz için yeni bir landscape kütüphanesi oluşturabilir, kütüphane içindeki landscapeleri düzenleyebilir ve yenilerini ekleyebiliriz.



Şekil 2

Yeni bir kütüphane oluşturmak için ekranda bulunana save butonuna basarak şu an kullanmakta olduğumuz kütüphaneyi farklı bir isimde kaydetmemiz yeterli. Bu şekilde farklı bir isimde yeni bir kütüphanemiz olacak ve eski kütüphanenin içerisinde bulunan bütün landscapeler gelecektir. İstemediklerimizi silerek isteğimize uygun bir kütüphane yarabiliriz.

Yeni bir kütüphane oluşturduğumuza göre şimdide yeni bir landscape tanımlayalım. Yeni bir landscape tanımlamak için New butonuna basıp Landscape Library New penceresini açıyoruz. Landscape tanımlamak için ilk önce tanımlamak istediğimiz nesnenin bir fotoğrafına ihtiyacımız var. Daha sonra bu fotoğraf üzerinde bir takım düzenlemeler yapmalıyız. Hemen bir örnek uygulamayla yapmamız gerekenleri görelim.

Diyelim ki bir kupaya ihtiyacımız var. Bunun için ilk önce bir kupa fotoğrafı bulmamız gerekiyor. Fotoğrafları bulmak için ben büyük çoğunlukla http://images.google.com.tr/ adresini kullanıyorum. Bazı nesnelerinde fotoğrafını kendim çekiyorum. Bulduğumuz fotoğraf büyük çoğunlukla şekil 3 te görüldüğü gibi arka planı karışık bir fotoğraftır. Ve biz bu fotoğrafı doğrudan kullanamayız. İlk önce şekil 4 te ki gibi fotoğrafın arkasında bulunan bizim istediğimiz nesneye ait olmayan alanları seçip siyah yapmamız gerekiyor. Sonrasında bu fotoğrafın bir kopyasını kaydedip şekil 5 teki gibi fon siyahken objemizin bulunduğu alanı seçip tamamıyla beyaz yapmalıyız.



Şekil 3



Şekil 4



Şekil 5

Şimdi bu fotoğrafları daha önce Adım adım Render I (Materials a) yazısında anlattığım gibi Texture Maps Search Path olarak tanımladığımız yada Autocad klasörü altında bulunan texture klasörüne kopyalayalım.

Gerekli olan resim dosyaları da hazır olduğuna göre artık landscapemizi tanımlayabiliriz.



Şekil 6

Landscape Library New pencersinde Name bölümüne landscape için vermek istediğimiz ismi yazıyoruz. Sonra Image File olarak şekil 4 te görülen resmimizin uzantısıyla beraber (isim.jpg) adını yazıyoruz. Opacity Map File olarakta şekil 5 te görülen resmin tam adını yazıyoruz. Dosyaları tanımlı bir texture klasörüne kopyaladığımız için sadece dosya adı yazmamız yeterli olacaktır. Eğer resim dosyalarını yukarıda belirttiğim gibi tanımlı bir klasöre değil de herhangi bir klasöre koymuşsanız bu bölümlere tam dosya yolu vermeniz gerekmektedir.

Sol üst köşede bulunan Default Geometry alanında ise landscapenin nasıl gözükeceğinin ayarlıyoruz. Eğer Single Face seçilmişse resmimiz tek yüzey üzerinde gözükecektir. Crossing Face seçeneğini seçtiğimiz zamanda resim bir birine dik iki yüzey atanacaktır. Simetrik objelerde bu kullanım daha gerçekçi sonuçlar verebiliyor. Bu bölümde en altta bulunan View Aligned seçeneği yardımıyla landscapemizin her zaman bizim bakışımıza dik durmasını sağlayabiliriz. Bu girdiğimiz değerlerin hepsi sadece geçerli ayarları oluşturmak için. Yoksa daha sonra landscape yerleştirirken ve de yerleştirdikten sonra bu seçeneklerin hepsini değiştirebiliriz. Bir kaç örnekle bu seçeneklerin ne işe yaradıklarını daha net görebiliriz. Şekil 7 de görülen örnek renderde soldan sağa doğru; Single Face-View Aligned, Crossing Face-View Aligned, Single Face



Şekil 7

Fark ettiyseniz şekil 7 deki kupalar raftan yüksekte duruyorlar. Bunun sebebi de kaynak olarak kullandığımız resim dosyalarında objemizin altında boşluk bulunması. Objenin yüzeye tam oturmasını istiyorsanız altında boşluk olmamalı.

Kendi landscapemizi oluşturduğumuza göre artık çizime yerleştirebiliriz.







Yerleştirme işlemi oldukça basit. Komutu çalıştırdıktan sonra istediğiniz ayarları yapıp position butonuna basarak yerleştirmek istediğiniz noktayı gösteriyorsunuz. Daha sonrada Ok butonuyla komutu tamamlanıyor. Buradaki Height objenin z yönündeki yüksekliğini çizimde kullanılan ölçü birimi cinsinden belirler. Yükseklik artınca genişlikte aynı oranda değişmektedir.

Landscapeler Autocad 2007 ile birlikte kaldrılmıştır. Autocad 2007 ve öncesi sürümlerde çalışmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder