8 Eylül 2009 Salı

Neden Blogger'a Taşındık?


Merhaba sevgili arkadaşlar,

Bu güne kadar AutoCAD Günlüğü'nde beraber çalıştığımız yazar arkadaşlarımız ve okuyucularımızın en çok merak ettiği konu Blogger'a neden taşındığımız.

Biliyorsunuz, blogumuz kısa bir süre öncesine kadar IX-Web Hosting firması tarafından barındırılıyordu. Ancak günlük ziyaretçi sayımız 1,500 ve yayımlanan yazılarımızın sayısı da 1,300 kadar olunca sorunlar başladı. Bir gün database sunucusu kitleniyor, bir gün tema dosyalarımıza virüs giriyor. Aldığımız cevaplar hep aynı: "FTP şifrenizi çaldırmışsınız", "veri tabanı sunucumuza ataklar var" gibi. En sonunda "sizin blogunuz sunucularımızı aşırı yüklüyor" diyerek hem de hiç haber vermeden anında yayını durdurdular. Benim en çok sinirlendiğim mevzu bize kapatma nedeni olarak sunucuyu aşırı yükleyen korsanlarmışız gibi davranmaları. "Bunu bir daha yapmayacağınıza söz verirseniz açarız" diye de not düşmüşler.

Neyse biraz araştırma yaptıktan sonra, tüm hosting şirketlerinin aynı numaraları çekerek yoğun siteleri bezdirdiğini öğrendim. Neticede bana iki yoldan birini seçmek kaldı.

  1. Kendi sunucularımda yayın yapmak ki: bu çok pahalı olurdu.
  2. Ücretsiz bir blog servisine taşınmak.
Bu seçeneklerden hemen 2.sini benimsedim çünkü kendi sunucumda da benzer sorunların yanında, bir de bakımla uğraşacaktım. Öyleyse hemen ücretsiz blog sunucularını araştırmaya başladım. Ya Wordpres olacaktı ya da Blogger. Wordpress tecrübemden dolayı aşağıdaki karşılaştırma listesini yaptım ve kararımı Blogger yönünde verdim.

Wordpress'in avantajları:
  1. Eklenti ve tema zenginliği.
  2. Veri tabanının ulaşılabilir olması.
Wordpress'in dezavantajları:
  1. Sürekli yedekleme yapmak gerekli.
  2. Daha çok programcılık gerektiriyor.
  3. Veri tabanı hantal ve şişmeye müsait.
  4. Teması en az 5-6 PHP dosyasından oluşuyor ve yüklemeyi geciktiriyor.
Blogger'in avantajları:
  1. Barındırma işini kendi yaptığı için hosting gerektirmiyor.
  2. Resimler için çok ucuza ekstra alan alabiliyorsunuz.
  3. Kendi etki alanı adınız altında yayın yapabiliyorsunuz. (www.blogum.com)
  4. Google hizmeti olduğu için SEO olarak daha güçlü ve fazla emek gerektirmiyor.
  5. Teması tek bir XML dosyası olduğundan hızlı yükleniyor.
  6. Site üyelik sistemi çok iyi.
  7. Keni mailing sistemi var.
  8. Sanılanın aksine özelleştirmesi WP'ten daha kolay.
  9. Virüs bulaşmaz.
  10. Harici reklamlara izin veriyor.
Blogger'in dezavantajları:
  1. Ajax ve JS dosyaları ya da download dosyaları için bir hosting servisine ihtiyaç duyuluyor.
  2. Temaları çok zengin değil.
Netice olarak, yeni blog açacak arkadaşlara mutlaka Blogger'i öneriyorum. Hosting önünde sonunda bir yaramazlık çıkartıyor. Wordpress (hala çok sevmeme rağmen) artık hantal bir sistem.

Yakında WP'ten Blogger'a nasıl geçilir ayrıntılı olarak anlatacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder