8 Eylül 2009 Salı

AutoCAD ile Görsel Anlatım: Visual Styles - III


Önceki yazımızda kendimize yeni bir görsel stil oluşturmuştuk. Görsel stiller bir takım bileşenlerden oluşuyor ve bu bileşenler üzerinde yaptığınız ayarlar ekranda ne gördüğünüzün belirleyicisi oluyor. Görünüm stili özelliklerinin başlıklar altında toplandığını ve her başlıkta küçük araç butonları bulunduğundan bahsetmiştik. Bu gruplardan en önemlisi “Edge” başlığı altında toplanmış olan ve kenar çizgilerini belirleyen gruptur.


Fig.1

Kenar çizgileri stili, gerçekte yüzeylerin görünüşünü belirler. Bildiğiniz gibi yüzeyler, aralarında açı olduğunda biri birinden farklılaşırlar. Temel olarak “Facet Edges” ayarında elmas tipi yüzey geçişleri, “Isolines” ayarında daha basit gösterim teknikleri ve “None” ayarında da en basit gösterim tekniği kullanılır. Buna göre de seçenek sayısı azalıp çoğalır. Bu bakımdan biz en çok seçeneğin olduğu “facet edges” ayarını inceleyeceğiz.

1- Face Settings:


Fig.2

Highlight Intensity: Başlık kısmındaki mini butonlardan birincisidir. Parlak kısım yoğunluğu değerini artı ve eksi değerler arasında değiştirir. Ön tanımlı bir ayardır. +30 ve -30 değerlerini alır. VSFACEHIGHLIGHT sistem değişkeninde saklanır.

Opacity: Işık geçirgenliği (saydam olmayış hali) değerini değiştirir. Eksi değerler şeffaf gözükür. VSFACEOPACITY sistem değişkeninde saklanır.


Fig.3

Face Style: Yüzeylerin gösterim yöntemini belirler. VSFACESTYLE sistem değişkeninde saklanır.
  • Real: Gerçeğe en yakın gösterimi sunar.
  • Gooch: Koyu ve açık tonlar yerine, sıcak ve soğuk renkleri kullanarak, gerçek gösterimde görülmesi zor olan detayların görülmesini sağlar.
  • None: Herhangi bir yüzey gösterim stili uygulamaz.
Lighting Quality: Işıklandırma kalitesini belirler. VSLIGHTINGQUALITY sistem değişkeninde saklanır.
  • Faceted: Yumuşak olmayan, üçgenlere bölünmüş (elmas kesimi şeklinde) gölge dağılımı oluşur.
  • Smooth: Yumuşak ve gerçeğe yakın bir gölge dağılım elde edilir.
  • Smoothest: Pürüzsüz bir ışık gölge dağılımı elde edilir.

2 – Material and Color:

Material Display: Malzeme ve dokuların ne şekilde gösterileceğini belirler. VSMATERIALMODE değişkeninde tutulur.

Face Color Mode: Yüzeylere yayılan renklerin nasıl gösterileceğini belirler. VSFACECOLORMODE değişkeninde saklanır.
  • Normal: Normal renkler kullanılır.
  • Monochrome: Her bakış açısına karşılık bir rengin tonları kullanılır.

Fig.4
  • Tint: Yüzeyin renk ve doygunluk değerlerini değiştirir.

Fig.5
  • Desaturate: Solgunlaştırma. Doygunluk değerini %30 azaltarak yüzey renklerini solgunlaştırır.
Monochromoe/Tint Color: Yüzey gösteriminde kullanılan renk modunda hangi rengin ağırlıklı olarak kullanılacağını belirler. VSMONOCOLOR değişkeninde saklanır.

3 – Environment Settings: Gölge ve arka plan ayarlarını kontrol eder.

Shadows: Gölgelerin gösterim şeklini belirler. ‘No shadows’ (Gölgesiz), ‘ground shadows only’ (sadece yere düşüne gölgeler) ve ‘full shadows’ (tam gölgeleme) değerlerinden birini seçebilirsiniz. Ayarladığınız değerler VSSHADOWS değişkeninde saklanacaktır. Tam gölgeleme iyi bir ekran kartı gerektirir ve performans istiyorsanız bu ayarı kullanmamanız gerekir.

Backgrounds: Arka planın gösterilip gösterilmeyeceğini belirler. VSBACKGROUNDS değişkeni ile de bu ayara ulaşabilirsiniz.

Bu yazıda açıklanan sistem değişkenleri:
  • VSBACKGROUNDS
  • VSFACECOLORMODE
  • VSFACEHIGHLIGHT
  • VSFACEOPACITY
  • VSFACESTYLE
  • VSLIGHTINGQUALITY
  • VSMATERIALMODE
  • VSMONOCOLOR
  • VSSHADOWS
Yazımızın devamında kenarlarla ilgili detaylı ayarları ele alacağız.

Önceki yazılara göz atmak isterseniz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder