8 Eylül 2009 Salı

Command: _EXPLODE

Command: _EXPLODE

EXPLODE komutu BLOCK, PLINE, HATCH, MLINE ve MTEXT gibi bileşik nesneleri kendilerini oluşturan ilkel nesnelere çevirmeye yarar. Autocad'de (ölçü çizgileri, taramalar çoklu çizgiler gibi) çoğu bileşik nesne bağımlı hareket ettiği için bu nesneleri patlatmak pek doğru değildir. Ancak PLINE ve SOLID gibi bazı nesneler çizim sırasında amaca bağlı olarak patlatılabilir.



Fig.1
Fig.1

Nesneyi patlattıktan sonra, çizgi tipi, renk ve çizgi kalınlığı gibi bazı özellikler patlattığınız nesneye bağlı olarak sıfırlanabilir. Aşağıda nesneleri patlatınca alacağınız sonuçların listesi verilmiştir.

2D POLYLINE: LINE ve ARC nesnelerine dönüşür. Çizgi kalınlığı ve teğet değerleri kaybolur. Geniş yaylar merkeze toplanır.

3D POLYLINE: Tüm bileşenler çizgi segmentlerine dönüşür. Çizgi tipi kalır.

3D SOLID: Tüm düzgün yüzeyler REGION, düzgün olmayan yüzeyler SURFACE nesnesine dönüşür.

Pafta Nesneleri: İçindeki tüm ölçeklenebilir nesneler kendi ölçeği ile kalır ancak ölçeklenebilirlik özelliği kaybolur.

ARC ve CIRCLE: Blok içinde tek yönlü SCALE edilmişlerse patlatıldıktan sonra ELLIPSE ve ELLIPTIC ARC olurlar.

BLOCK: Her patlatıldığında bir seviye grup patlar. Yani blok içinde PLINE gibi yine bileşik nesneler varsa blok patlatıldığında PLINE kalır. Bir daha patlatırsanız PLINE da patlar. X ve Y ölçekleri farklı bloklar, beklenmedik nesnelere dönüşebilir. MINSERT ile yerleştirilmiş bloklar sadece BLOCK nesnesine dönüşür.

MTEXT: TEXT nesnesine dönüşür.

MLINE: LINE ve ARC'lara dönüşür.

REGION: LINE, ARC ve SPLINE nesnelerine dönüşür.

Not: Tarama ve ölçülendirmeleri patlatmak, çizimi çok ağırlaştıracağı gibi, ölçülendirme nesnelerinin özelliklerini yitirmesine neden olur. Bu konuda daha sonra bir yazı hazırlayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder